torsdag 26 november 2020

Jag hade rätt, men fel...










Jamen, så var jag väl till tandläkaren. 
Och visst hade jag ett hål, precis som jag misstänkte.
Det var bara det att det var i fel tand och inte ens på rätt sida av käken ?!
Näää..för där jag har värk till och från, så var det tandhalsen.
På den sidan som hålet sitter känner jag inget.
Kan kanske vara för att det sitter mellan 2 kindtänder då ?!
I övrigt tyckte hon att jag skött mina tänder bra...hygienisten,
för där det varit öppet i tandköttet mot tanden,
har det vuxit igen på flera ställen.
Ska tillbaka den 1:a December och laga hålet.



Det var omrenoverat hos tnadläkaren....trodde jag gått fel först.
Större och fräscht och fint, men man kan ju inte fota hur som helst,
så det blev bara ett foto mot tv-hörnan. 


Före vi åkte iväg mot stan, så hämtade vi Sinicca och småtjejorna
och dom släppte av mig innan dom skjutsade flickorna på dagis.

Medan gubben och Sinicca väntade på mig ,
var dom på lite  Shoppingspree och gubben köpte ny limpistol till mig.
(Den gamla har nämligen lagt av...den blir varm men det kommer inget lim.)
Jag ringde när jag var klar och dom plockade upp mig.
Vi hann hem lagom till Siniccas skola via internet började.

Innan vi åkte hem , for vi på lilla Ica här i hamn
och handlade hem lite "dagsförnödenheter".
Mjölk och "såntdärnt" som behövs varje dag.

Nu ska jag gå och ta itu med den lilla tvätt som blev kvar från gårdagen.
2 mattor som fick vänta för det hann bli så sent.
Skönt att ha "stökatbort" tandis och fått lite uppdate om tänderna
och få lagat innan jul i alla fall.




2 kommentarer:

Paula Aunesdotter sa...

Jag har oxå varit till tandis och hade inga hål nu heller, men jag måste göra om två lagningar, den som är rotfylld och en som jag har kvar amalgam i, jag har en vit prick på kinden och det beror på amalgamet så det måste bort, annars hade jag inga hål och kan fortsätta äta godis i jul...toppen! =D
Kram till er alla ♥

Disa E sa...

Så skönt. :)
Jag får också äta godis bara det blir lagat. Och kul att höra att det blivit bättre i min mun. Sånt är aldrig hältfälstil att få veta.
Kram till er med ! ♥