fredag 27 november 2020

Liten shopping och lasta pellets

Vi åkte ut på Solbacken, jag och gubben.
Jag hade tänkt gå in på Rusta m.m. men där var så mycket folk
så jag gick in på Lager 157 istället, där det var väldigt lite folk.
Kan vi ha varit 9 personer i hela butiken, utspritt . 
Lagom om man frågar mig.

Köpte en till "långmyskofta", fast denna gången i svart.
Den är så mjuk och skön att skrota hemma i.
2 par leggings ...

 

..och en stickad herrtröja, till mig då.
Damkläderna har så himla smala ärmar så jag köper ofta herrkläder istället.
Sen tycker jag att det är mer i min smak än dam-modet just nu,
som inte alls faller mig i smaken.



Mer fingervantar, för jag klipper bort fingertopparna på dom
och då vill dom remsa upp.
Fast dom är ju så billiga så det är bara att köpa fler.

Nya pepparkaksformar som jag ska ha och göra pynt med.

Trolldeg och pimpa till, göra hål för band/snöre.



Och så detta söta tåg då, som jag hittade på Jula, där jag också sprang in lite fort,
för där var det knappt några folk heller.
99.90 kr ordinarie pris, nedsatt till , tro det eller ej men 9.90 kr !!!
Trodde det var felmärkt först, men nejdå..det stämde.



När jag sen packade upp den så förstod jag det rejält nedsänkta priset.
Dom är nämligen trasiga, men för det priset så är det bara att limma ihop.
Så det var precis det jag gjorde och nu ser man knappt att den varit trasig alls.

Och så har jag lastat av 832 kg pellets från släpet och hivat ner till gubben i källaren 
som staplat i ordning....det känner ryggen av nu, kan jag lova.
Men det måste göras och gubben är i sämre skick än jag, så det är bara att bita ihop.
Det är då gjort och skönt är det.

Nu ska vi snart iväg och hämta småttingarna på dagis.
Vi får vara med Vega ett litet tag, för vi ska släppa av Sinicca i stan,
med Luna som ska klippas till i luggen, efter att ha "jobbat själv"
och det vet ju alla hur det blir när småbarn ska frisera sig själva.
Men sen...sen är det HELG !

Ha det gott !

 

1 kommentar:

MirandaMaräng sa...

Ja i dessa tider har nog "Black Friday" kommit av sig lite! De flesta klickar hem sina varor!
Snygg "herrtröja" och vilket fint tåg (fast de skulle nog upplyst dig om att det var lite trasigt) men verkligen bra pris!
Ha en fin helg & 1a Advent
Kram