söndag 22 november 2020

Sköna Söndag




Söndag.
Om en vecka till har vi 1:a Advent.
Och överallt hänger nu julstjärnor och 
står adventsstakar i fönstren.


Igår blev vi bjudna på middag hos Robin och Sinicca.
Det tackade man för när ryggen inte vill göra som jag.
Och det var sååååå god mat som vanligt!
Både jag och gubben tog en gång till.


När vi kom hem satt jag och pysslade ett tag,
medan gubben såg hockey.
Gjorde lite stjärnor av olika modeller.
En gammeldags pappersgirlang blev det också.
Idag ska jag fortsätta med pysslet.
Och nåt annat jag måste försöka komma igång med,
är tvätten som växer i båda tvättkorgarna.
Plus att det sinar i garderoberna.
Det får ta den tid det tar, med min rygg.


Älskar denna tid på året.
Ljus med juldoft, mysljus och pyssel.
Önskar er alla en fin fortsättning på helgen.
En Skön Söndag.



Inga kommentarer: