onsdag 27 januari 2021

"Halvsnödagen" och "Bernie"

Halvsnödagen ...var ju inget jag ville höra nåt om eller lära mig.
Ibland är okunskap en lisa för sinnet.)
*Det man inte vet mår man inte dåligt av*
som det gamla ordspråket säger , utan någon som helst sanningsenlig relevans.
Nåväl....
Det var ju i all fall vad vi hade häromdagen och är från bondepraktikan.
Den stämmer ju förstår inte alltid, men många gånger gör den det.
Och gör den det nu, så ska vi få LIKA MYCKET snö till som vi fått fram till nu ?!?!?!👀

Vi hade dock ett uppehåll från snöandet igår och hade sol i alla fall till eftermiddagen, men u har det börjat igen och ska tydligen snöa hela helgen.
Inte i samma mängder som senaste dagarna, men jag tycker att vi har fått
vår beskärda del.

Och Bernie Sanders...han är nåt som roterar runt på sociala medier,
med sina vantar där han sitter som den lille "muntergök" han är på stolen,
vid insvärandet av USAs nye president, Biden.
Och jag ville ju också vara med, så här är mitt bidrag,
där han är "hemma hos oss" på gården.



Dagen så långt har jag ägnat åt att skura upp badrummet.
Det behövdes och sen den sedvanliga dagsstädningen.
Kotletter har plockats fram från frysen och lagts i ljummet vatten för att tina.
Det blir stekt och sen puttra i gräddsky, med potatis och blomkål till.
Vår middag alltså.

Tvättade, gjorde jag i förrgår.
Men jag undrar om det torkat eller bara frusit ihop till is allting där nere,
för det är inte varmt i källaren, kan jag förtälja.
Får väl slå igång en värmefläkt i värsta fall.....

Ha en Fin Onsdag !

 

Inga kommentarer: