lördag 23 januari 2021

Måste skriva av mig....

 ...för jag går här och retar mig på en sak.
Vadå ? 

Jo, för någon timme sedan körde 2 bilar fast utanför grannens hus.
Det kom en traktor till hjälp.
Jättesnällt och allt sånt där....MEN !!!! 
För att få loss bilarna så skopade han flera skopor snö från grannens gård
och dumpade det på VÅRAN gård !!!! 😡
Hur f*n tänker man då ???
Som om vi inte har nog mycket redan och kommer det mer ...var ska vi hiva vårt då ?
Nu är det ju en jädrans tur att gubben ska få låna hem en traktor till veckan 
och kan köra bort det, fast tanken med det var att få bort hos oss
och våra barn och deras gårdar.
Nu blir det en massa extra jobb för honom och tänkt om det varit någon annan
ensam gammal människa, som INTE hade sådan tur ?!?!?!
GUUUUUD vad jag stör mig sådant !!!

Det är jättesnällt att hjälpa nödställda, absolut.
MEN våran gård är INTE någon dumpningsplats för andra gårdars snö ! 😠

*Det var inte grannen som körde traktorn utan en annan*

1 kommentar:

Brittan sa...

Men va sjutton så gör man väl ändå inte men han brydde väl sig helt enkelt inte var snön dumpades .. oproffsigt

bians.bloggo.nu