fredag 15 januari 2021

Mot Helgen...



Full Fart Mot Helgen 
för det är Fredag.

Det där snöandet tog ju slut, till slut .
Igår på förmiddagen var jag ute och skottade bort det som kom
på Onsdagskvällen, vilket hann bli en hel del.
Sopade av möbler och tömde alla ljuslyktor på snö också och städade upp
så gott det gick, för all snö går inte att få bort.
Vi fick runt 1 meter igen.
Men det är ju fluffsnö, så det ser mer ut än det är.

När jag var klar ute, gick jag in och städade.
Robin ringde också och berättade att hans corona-test var återigen negativt.
Han sa även att fr.om Måndag får barnen börja om på sitt vanliga dagis !
Så skönt för dom att slippa åka till stan och kunna sova lite längre på morgonen.
Jag och gubben åkte i alla fall upp till stans dagis och hämtade hem
allt som var kvar där av ungarnas kläder , samt vagnen.
Jag stannade kvar hemma hos Robin, när vi lämnade av allt,
för gubben skulle skjutsa sin systerdotter.
Hjälpte Robin att städa lite och sen satt vi och tittade på tv
och lekte med Luna och Vega, tills gubben kom och hämtade mig.
Blev borta i ca: 4 timmar.
Sen var det plättar till middag och soffhäng resten av kvällen.

Idag är det alltså Fredag och inte vilken Fredag som helst utan....




Ha en Fin Dag och Härlig Helg !

 

Inga kommentarer: