lördag 2 januari 2021

Städardag

Jag trodde ett kort ögonblick att vi skulle få sol idag, för det såg lovande ut på himlen...men den lurades bara och höll sig bakom molnen.
Men imorgon ?!

 Lördag visar almanackan i detta nya året och jag har ägnat förmiddagen åt att städa.
Bäddat rent, skurat badrum, bytt badlakan och sånt.
Och grangirlangen som hängde ute har jag tagit ner och in.
Det var det enda som var juligt kvar.
Förvisso har jag en tomtemor och tomtefar ute i buxbomkrukan, men jag tänkte att dom ska få bli "hustomtar" och vara ute, så länge dom håller, sen är det bara att kasta.

Gubben är i Bjurfors och skruvar ihop belysningen han fick till bilen av mig, i julklapp.
Den jag skrev om tidigare att han många gånger tittat på, men aldrig kommit sig för att köpa och det var ju bra, för det blev ju en utmärkt julklapp.

Inga kommentarer: