onsdag 3 februari 2021

Coronatest igen

Nu blir det spännande dagar här framöver.

Jag fick feber i natten till igår och fick veta att svärdottern,
som vaccinerades förra Onsdagen, fått symptom och testade sig.
Hon fick svaret igår och det var positivt ?!!? 😧
Så märkligt , för dom hade ju testat sig bara några dagar före hon vaccinerades
och då var dom negativa, både hon och sonen ?!!?
Det är tydligen en till på hennes jobb som blivit positiv efter vaccin.

Vi träffades ju både på Onsdagen och i Lördags,
så nu kan det vara så att jag också blivit smittad.
Det får ju mitt test sen utvisa om några dagar, 2-3 dagar alltså.

38,3 i feber hade jag i morse men var feberfri igår kväll.
Hur som haver, så tar jag det säkra före det osäkra och bär munskydd och håller avstånd till gubben, bra mycket mer än en armlängds avstånd, som rekommenderas.
Torkar av allt jag rör vid och spritar händerna hela tiden.
Det är ett jädrans sjå bara att komma sig ut från toan efter man varit där,
innan man sanerat av allting.

Roligare födelsedagar har man ju varit med om.😒




Var rädda om er och håll avstånd.
Ha en Fin Onsdag.

 

2 kommentarer:

Paula sa...

men fy, hoppas det inte är det, de sa att de som röker eller har rökt får mycket jobbigare och det kommer i regel efter en vecka eller vad det var...och du som har haft problem med lunginflammationer och sånt...huuujedamej!
Om det inte är det...träffa INGEN förrän det här är över, för du kan inte lita på att andra är lika försiktig som du...var bara hemma och skydda dej när du handlar och låt ingen komma och hälsa på

Grattis än en gång ♥

Disa E sa...

Tack :)
Ja, det var verkligen inget man förväntade sig att det skulle kunna bli så.👀
Men ...det får gå som det går och nu gäller det ju att skydda Benke så gott det går.
Tack igen. ❤