torsdag 18 februari 2021

Ljus i tunneln


18:e Februari har vi hunnit till och jag har haft mitt första feberfria dygn.
Äntligen känns som det är på väg att vända.
Fast det är en bit kvar innan jag ropar HEJ!
Men bara att orka vara uppe en stund känns så bra.

I Tisdags hade jag en feberfri dag, men på kvällen kom den igen.
Dock fick vi njuta av semla och det var så gott.



Det där med födelsedag och hjärtans dag blev det ju inget av,
så en semla satt extra fint.

Så här långt har det varit jättejobbigt med covid.
Hemska värk i kroppen, elak huvudvärk och förkylning som slagit sig på bihålorna.
Ögonen har känts som stenkulor i hålorna och orken har varit absolut MINUS.
Bara att gå på toan har varit en pärs.
Men nu känns det i alla fall att gå åt rätt håll, även om det kan komma bakslag.
Det är i alla fall, mitt i eländet, skönt att veta att man är immun nu ett bra tag framöver....sen får man väl akta sig för dessa mutationer, då man inte vet hur dom
slår även om man haft covid-19.
Det är hopp om liv.

Ha en Fin Dag !

 

Inga kommentarer: