söndag 28 februari 2021

Sista Söndagen/Dagen i Februari

Idag har jag fått "städa bort all corona".
Fick orken att ta itu med skurande också efter jag dammsugit.
Det var liksom vad som var kvar att få gjort, för att det kännas helt friskt och fräscht.

Var ute och tog ner ljusslingan från altanen.
Nu börjar det vara ljust så pass länge om dagarna att den känns lite onödig.
Buxbomen har kvar sin slinga ännu, dock.
Den får hänga med ett tag till.

Riktigt så soligt och fint som utlovats har vi inte.
Det är mulet med en sol som tittar fram ibland.
Men det är plusgrader och det töar mer och mer.
Fast det är massor kvar än...dryga metern på planmark.
Sen är det betydligt mer där det skottats.
Vissa högar är runt 3 meter, en del mer, en del mindre.
Men det töar ....och blir isbanor efter vägarna.👀

Vi har varit en sväng på ICA.

Gubben väntar i bilen medan jag springer in.
Dom bygger om i vår butik och det är verkligen annorlunda att komma in där.
Och så mycket dom hunnit medan jag legat hemma och varit sjuk !
Kul med nytt , även om det är lite jobbigt att hitta det man vill ha,
fast man vänjer ju sig fort med det .
Inte klart än , men det blir jättefint !

Nu blir resten av dagen en lat skön Söndag.

Bara middag som ska fixas senare och tömma sopor,
för i morgon kommer sopbilarna.
 Gubben ska jobba till veckan igen.
Det gjorde han hela förra veckan och några dagar veckan därföre.
Han är skitdålig på att vara pensionär. 😄
Men det är skönt för mig, som får feja på ensam hemma om dagarna.😉




Ha en härlig Söndag och sista dag av Februari !
Välkommen Mars !



 

Inga kommentarer: