fredag 19 februari 2021

Smittfri !



Vi har Fredag och jag har min tredje feberfria morgon idag 
och räknas numera som smittfri, enligt smittskyddet.
Hela dagen var jag det, även igår liksom i förrgår.
Morgontempen var egentligen lägre, 36,6 och det på fotot var lite senare,
när jag låg kvar och vaknade till mer och låg med örat mot kudden.



Så nu kan jag titulera mig "ingenpesthärd".

***
Gårdagen ägnade jag åt att städa ut lite baskilusker.
Torkade av ALLT jag kunde komma på att jag vidrört.
Micron, dörrhandtag, skåp och lådor, kaffeburk, kaffepanna, stolar, bord,
diskmaskinen samt diskmedelsburken, kranar...
Ja ALLT jag kunde komma på och skurade ur badrummet.
Så nu känns det renare och fräschare.
En semla fick jag också igen av gubben och den satt fint som 
belöning efter städningen.
***

Ja , vi har som sagt Fredag och jag är på banan igen...
Lite "kaggelbent" men dock.
Det kommer nog att ta tid att få tillbaka orken helt.


 

4 kommentarer:

Paula Aunesdotter sa...

Gud vad skönt, nu behöver jag inte vara arg på er nå mer =D

Brittan sa...

Va skönt du är feberfri ta hand om dig nu och ta det lugnt !
Ha en fin helg
Kram 💛

Brittan sa...

Brittan = bians.bloggo.nu men det vet du nog redan 😉

Disa E sa...

Tack till er.
Ja det är skönt att det värsta är över. Nu är det mer bara förkylningen kvar.
Kram på er.