lördag 27 februari 2021

Tofflorna...

..som jag beställde i födelsedagspresent till mig,
från syrran Mia, kom igår efter 3 veckors väntan.
Fast det var värt väntan, för så sköna och varma som dom är ... 😍!
Bra i storlek också.
Så jag är nöjd !



I övrigt så har vi haft fina dagar med sol och värme,
som fått snön att börja töa och droppa från taken.



Enda nackdelen med det är att, jag får så ont i huvudet när det växlar
efter lång tid med mulet och grått, till sol och molnfritt.
Men det är inte utan att jag njutit av det och försökt vara ute lite,
med betoning på lite, för det har varit sån taksnörasrisk att man inte vågat
sitta på altanen.  Fast nu har allt kommit ner,
så i morgon som också utlovats varmt och fint, så kan man nog t.om sitta
och dricka kaffe där, såvida nu inte blåsten blir alltför kall och hård.
Det har ju nämligen också lovats.
Fast det gör inget om det nu skulle vara kyligt pga det.
Det bidrar ju trots allt till att snön töar fortare, så vilket som så är jag nöjd.
Lyckan som man känner när man ser snön minska,
om än det handlar om små små mängder,
så blir man ändå glad i själen av att veta att vi går med myrsteg mot våren
 och dom där myrstegen blir fort till stora stora steg och hips vips är allt borta !

Och annars då ? 
Jo, jag har ju eftersviter av coronan, med extrem trötthet till och från.
Vissa dagar går bättre, andra sämre.
Fort slut och mer värk  i kroppen och tom i bollen ut emellanåt.
Mer än vanligt alltså.
Men det går sakta framåt även med det och jag har inte bråttom.
Det får ta den tid det tar och jag tar dagarna som dom kommer.
Har ju liksom vanan inne, sen många år tillbaka nu.

Men nu ställer vi siktet mot våren och njuter av det.
Inte länge kvar till frösådd heller !!



Ha en Underbar Lördagkväll och Skön Söndag !

 

Inga kommentarer: