torsdag 25 mars 2021

Barnbarn och blommor

Denna morgon startade som igår-
Jenny på kaffe först, sen kom Nicci med småtjejerna.
Och i vanlig ordning så ska det var glass hos farmor.

 

 

 

Sådden då ?
Och igår kväll tittade jag i mina småkrukor om det kommit något,
men då var det tomt.
Men i morse så har det tittat fram smått grönt i några.




Det går så fort när det sätter igång.
3 dagar och det tittar redan fram !

Vi har plusgrader nu och det töar  mycket.
Jag har t.om ställt bort vinterskorna och jackan ska också bort.
Den ska kastas rentav nu, för det flyger ut dun ur den hela tiden.
Men den har gjort sitt i bra många år, så det är dags.

Vi har varit ute en sväng och nu inväntar vi en snubbe,
från något vitvaruföretag som jag inte minns vad dom hette.
Det ska installeras en stor luftvärmepump, som värmer vatten m.m.
Det blir mer mot sommaren till för det måste gjutas fundament innan,
då det ska vara på utsidan och sen blir det nåt som ska vara i källaren.
Jag begriper mig inte på sånt så jag lägger ner att ens skriva om det nu.
Men det är i alla fall nåt som är "braåha". 😏

Nu blir det lite städ och sen fortsätta vänta....på snubben.

Ha det gott i denna Torsdag !





 

Inga kommentarer: