onsdag 10 mars 2021

Beställt och snart påsk.

Vi skriver Onsdag denna dagen i Mars.

Igår satte jag mig vid datorn och beställde lite fröer.
Lite "nytt" till trädgården av ettåriga sommarblommor.
Allt beställt från Impecta Fröhandel

Lobelia white cascade, har jag haft förr,
 den är så fin och ett måste hos mig.



Lejongap Twinny Appleblossom, har jag inte haft,
men blir nog också en villhöverblomma i trädgården.
Så söt !



Njurvinda Silver Falls, har jag haft bara en gång tidigare.
Då köpte jag färdiga plantor.
Den är så fin så den vill jag ha igen och blir nog fler gånger.



Hängpetunia Easy Wave Red Velour,
tror jag inte jag haft, men väl andra röda petunior.
Så vackra och också ett måste.



Sommarglim Sibella white, har jag haft förr fast i rosa.
Denna vita ser så skir och fräsch ut.



Blir kul med nytt och fräscht.
Sen har jag ju massor av frö som jag samlade förra sommaren.
Tänkte börja i slutet på Mars med sådden.
Vill ju inte ha dom i köket alltför länge och växthuset lär jag inte
komma in i än på ett bra tag, med all snö vi har.
Förra året gick det att så därute och det var så skönt
att slippa ha dom inomhus, då vi har lite dåligt om plats.

Och så tänkte jag faktiskt påskpynta lite i år.
Jag brukar ju inte göra det, men nån gång ibland så smäller jag till.
Några dagar till , så tar jag fram mina små ägg och vita fjädrar.
Får väl åka ut och se om jag hittar nåt litet gulligt påskpynt.
Nån liten höna och kyckling på köksbordet, eller nåt.



Ha en Fin LilleLördag !

 

Inga kommentarer: