måndag 29 mars 2021

Det tar sig..

.." sa mordbrännaren", om än det går sakta.
Men jag har i alla fall lyckats "bråschla" loss golvlisterna nu.
Och den bakom elementet var minsann ingen lätt uppgift,
då den inte var delad utan i ett helt stycke.
Men loss fick jag den till slut , UTAN att ta sönder den ! 
´Guldstjärna i boken´



Kan ni begripa att den där knallorangea färgen bakom listerna,
(som vi målade första gången vi renoverade köket), kallades terrakotta ?!?!? 
Mer knallig orange får man ju leta efter.
SKITFULT var det och det tog inte många dagar innan jag hade måla om till vitt.
Det kan ju aldrig bli fel liksom, med vitt.
Jag bad inte ens om terrakotta utan sandbeige.
Hon som jobbade då måste ha varit färgblind eller nåt.



Nåväl...
Nu får resten vara kvar till i morgon och jag överlåter det till snickaren,
så vi inte river sönder "mattan" som ligger under.
Vi måste ju trots allt använda köket innan dess.

Ha Det Gott i Måndagen


 

1 kommentar:

Brittan sa...

Va duktig du är att pula å greja knallorange är inte min färg alls heller .. snyggt med vitt 👌
Ha det gott och du vilka fina headers du har 👍
bians.bloggo.nu