tisdag 30 mars 2021

FÄRDIGT !!!

Nu är det klart !
Det tog inte full 3 timmar för killarna att lägga in det och ändå
var det lite som jäklades för dom, som drog ut lite på tiden.
Det tog ungefär lika lång tid för mig att städa och ställa i ordning !



Jag är sååååååå SUPERNÖJD !

Det enda som fattas nu är aluminiumlisten som ska ligga mellan kök/hallgolv
och en vit trälist som ska stå längst bort mot väggen vid kylen.
Där blir det en liten glipa som måste täckas för igen.
Men allt annat är klart !
Har hunnit städa och skura övriga rum här nere också.
Så nu är resten av dagen vila rygg och kropp,
för gudars vad jag slitit med att bära fram golvpaket,
ställa in kyl/frys, bära ut gamla golvet/skräp och sen städa och bära in
alla saker som var i köket innan, skruva fast skafferi och vitrinskåp m.m.
Men det är nästan värt att få ont när det blir så fint och man gjort nåt tungt.
Nu har jag ju tid att ta igen mig.

Ute stormar det och blåser så hårt, så mina tunga trästolar som står där ute
blåser omkull och det smäller och donkar i hela huset.
Synd, för det hade varit skönt annars att få sitta i solen som lyser.
Men.. man kan inte få allt och jag har i alla fall fint golv i köket !

Ha en go' Tisdag !

 

4 kommentarer:

Paula sa...

Wawawiiiiwaaa!! så himla snyggt golv! förstår att du e nöjd!
Kram till alla ♥

Disa E sa...

Ja, det gör så stor skillnad även om allt annat är gammalt 😍🥰
Kram tillbaka ❤

MirandaMaräng sa...

Blev verkligen snyggt med det nya golvet. . . kul att förnya!!! :-)
Ha fina dagar & Glad Påsk!
Kram

Disa E sa...

Ja,det har legat på önskelistan länge och äntligen blev det av. 😊
Glad Påsk till dig med 🐥🌷