onsdag 17 mars 2021

Lådan...

Jag skrev ju i julas om denna lådan, som vi fick i julklapp,
av sonen och familj, med "gottochblandat" i.
Allt det goa och blandade är slut för länge sen.
Fotot nedan är som den såg ut när vi fick den.



Jag älskar ju allt sånt här som har lite "gammeldags" stil
och idag kom jag mig äntligen för då att:
måla den vit så den kommer till användning.



Så nu står den på köksbänken istället för att skräpa på golvet bredvid skafferiet.
Så mysig.

Igår var det tvätt och städdag.
Jag skurade golv och hade mig.
Idag körs det 2 mattor som legat kvar sen tidigare.

I morgon blir det en sväng på Solbacken för storköp av mat
 och lite mera påskpynt.
Såjord står också på listan så jag kommer igång med sådden.
Börjar vara hög tid för det , så det hinner bli blommor innan
sommaren är slut sen.
Nog för att det känns som den är långt borta ännu,
med dryga metern snö kvar.
Men det brukar gå fort när det väl sätter igång och tinar
när det varit så pass fluffig snö , som vi fått.
Hoppas det blir så i år också.



Ha en Härlig Onsdag

 

2 kommentarer:

Brittan sa...

Så bra att lådan kom till användning den blev fin med lite färg 👍Här hemma har nästan all snö försvunnit några enstaka snöhögar som är kvar bara !
Kram ☀️❄☀️

bians.bloggo.nu

MirandaMaräng sa...

Ja tänk vad lite vit färg kan göra. . . och praktisk att ha i köket nu när allt gottigott var försvunnet!!! :-)
Härligt att tänka på vårsådden för blir det varmt så går det fort! Men 1 m snö kvar. . . här har tussilagon kommit upp!
Ha en fin torsdag!
Kram