torsdag 18 mars 2021

Lite ris och fjädrar och golv.

Jo, men vi kom väl oss iväg och plocka lite ris idag,
jag och gubben.
Han fick köra mig på ett sånt ställe där man inte behöver plumsa i snö,
alltför mycket och där "riset" växer nära vägen.
Nu blev det förvisso en skoterled jag gick på och den höll
för min nätta flodhästlekamen.
Klippte några kvistar och åkte hem.
Som ni ser så var vädret härligt om n kallt,
men solen värmde ändå lite, så man inte frös.



 

I år har jag lagt till lite rosa och små kycklingar i riset....
skriver jag som om det tillhörde vanligheterna att jag ens pyntar ?! 😏
Dom små grå äggen och vita fjädrarna har jag haft sen förr,
då jag engagerat mig med att pynta.
Lite dålig på det där med färger då jag tycker det blir för "grylligt".
Även om det livar upp, men ... nej, jag och färger går inte ihop.
I alla fall...det får räcka så med pyntet.

Annars då ?
Jo, vi har varit och fluktat in ett golv till köket, som jag ska köpa.
Det blir inom om en väldigt snar framtid.
Ett sån där fint "slitet" grått golv.
Foton kommer när golvet är här.
L.Ä.N.G.T.A.R

Ha en fin Torsdag



 

Inga kommentarer: