måndag 22 mars 2021

Sått och sånt

Jo'rå, jag har sått fröer idag.
Och det blev inte så mycket i år, för det är mestadels bara till mig
och någon enstaka till dottern.
Skönt att slippa alltför mycket inne, för jag tycker detta är nog störande,
innan man får ut det i växthuset.



Och att få ut det i växthuset...lär dröja.
För det är allt annat än vårkänslor här med all snö som ligger.






Hoppas nu att denna veckas väderprognos stämmer bättre än tidigare
utlovade plusgrader förra veckan, som sedan sjönk för varje ny prognos.

Om ca: 1 timme ska jag iväg och sköta småflickorna en stund,
tills pappan i huset kommer hem från jobbet vid 16:30
och mamman måste gå vid 15:30.

Ha en Fin Ny Vecka och Måndag.



 

1 kommentar:

MirandaMaräng sa...

Jösses vad mycket snö (skriver det nästan varje gång jag tittar in hos dig)! Men ni har verkligen mycket snö kvar! Här har våren kommit med +15 grader och sol igår . . .så snart sååå kommer den även till er!!! :-)
Ha det så bra!
Kram