fredag 12 mars 2021

Städa, Shoppa och Räkmacka

Idag är det mer snö som kommer och tråkväder ute sååå...

Idag på förmiddagen skurade jag upp badrummet ordentligt.
Nåt jag tröttnat på där, är duschhandtaget.
En sån där billig från Jula, som strålarna spretar åt alla håll på
varav en av dom alltid prickar av mitt öga när jag står vänd mot duschen.
MYCKET irriterande, må jag säga.
Nämnde det för gubben när vi var ute och åkte och passerade Jäders värme.
Så gubben styrde kosan direkt mot COOP Bygg
och där köpte vi denna nya, som är lite dyrare och förhoppningsvis bättre.



På vägen hem stannade vi till på vårt Ica i Hamn,
där gubben gick in och köpte ...



...räkmackor, som han såg tidigare idag när han var och handlade mjölk.
Jättegoda, men lite ojämn fördelning av "gishet" som är på.
Det var bara sallad på ena halvan och torrt bröd.
Medan den andra halvan har ett tjockt lager av majonnäs/grädde på
med alla räckor och ägg.
Det hade dom kunnat dra ut över hela mackan så hade den varit supergod.
För som det blev nu så kunde jag inte äta hela den delen,
för det blev för surt med all majonnäs.
Ca: 2½ cm tjockt lager.



Nästa gång får vi ta bort all pålägg och stryka ut majonnäsen
över mackan och sen lägga tillbaka.

Nu ska jag gå upp och bädda rent i sängen.

Ha En Härlig Fredag och Fin Helg !


 

1 kommentar:

Brittan sa...

Va märkligt jag skrev en kommentar och skickade den men den kom inte fram så nu skriver jag igen !
Hahaaa .. vårat ducshhandatag är precis lika den strålar åt alla håll har påpekat det för maken men jag åtar mig köpa nytt själv !
Ha en fin fredag o helg ❤

bians.bloggo.nu