tisdag 25 maj 2021

Premiär för gräset

Men idag fick vi väl rätt så fint väder, med blå himmel och sol .
Jag har stökat på i trädgården mest hela dagen och kom in alldeles nyss.
Rensat en hel massa ogräs i stora rabatten och gubben har premiär klippt gräset
för första gången i år...det behövdes efter allt regn.



Det blir så himla stor skillnad direkt , även om det är långt ifrån klart.
Jag har ju ogjort min del av det hela , med trimmer och "handjagaren".
Brukar gå med klippon efter jag trimmat för att få bort det som blir liggande.
T.om träden har börjat bli gröna och nu börjar det kännas som att vi ändå
är på väg mot en sommar, sent omsider....



En del av blommorna i växthuset har kommit ut och en del är kvar.



Får ta itu med resten i morgon, för det blev så himla lite dag kvar efter
ogräsränsningen som tog flera timmar.

Blev lite grönt vid gasolgrillen , uppe på altanen också.
Paprika...



..gräslök, persilja och mynta, som man kan använda till grillat.
Om inte annat är det ju en trevlig dekoration.



Nu blir det en varm härlig dusch och tvätta bort jordkokor ur håret
och smärre "rabatter" under naglarna, snyta ur näsan på grästorvor o.s.v. som alla som har trädgård vet hur det kan bli.

En härlig dag och jag kommer nog att somna gott sen när det blir dags för det.
Längtar redan till imorgon !


 

Inga kommentarer: