fredag 21 maj 2021

Skrotardag

Japp..då tar vi helg här för det är Fredag.
Jag har ju förvisso helg hela veckan lång, mest jämt, men...
Gubben jobbar också nu på förmiddagen, men sen tar vi helg.

Dagen började med sol men har växlat om till mulet och regn.
När man nu ändå inte kan vara ute då, så tänkte jag stöka om lite här hemma.
Gå tillbaka till lite svart tema i hallen igen.
Jo, det blir lite bakvänt med färgvalen här, men jag tänker ju att:
det är bättre att ha mörka färger på sommaren när man springer
mer smutsiga fötter ut och in och har små lortiga fötter också till hjälp,
så är det bättre med mörkt.
Syns inte lika mycket då.

Nu fick jag ju plötsligen så väldigt on i vä: höft, så det är lite jobbigt att gå.
Men jag tar lite i taget och vilar mycket och har t.om "skrotaruntkläder" på mig.



När jag sen är klar, så kommer jag att inta ryggläge här i höger hörn av soffan.



Lägga upp fötterna på bordet....


..nåja..det gör jag ju inte, men det låter bra.
Men där ska jag skrota och ta det lugnt resten av dagen.
Jag kan behöva lite vila nu, när det varit mycket i dagarna som gått.

Ja, mulet och grått och regnigt blev det ute
och man kan undra när man  får se solen härnäst ?!



Det är bara att vänta och se och försöka göra det bästa av dagarna,
som nu återigen ska tillbringas mestadels inomhus.
Man får väl mysa till det lite extra med tända ljus.



Nu ska jag se om jag får ner lite svart till hallen.
Byter plats med saker som är uppe, nämligen.

Ha en go' helg !

 

Inga kommentarer: