måndag 24 maj 2021

Snabbinspektion och huvudvärk

Solen tittade fram en liten stund här.



Och jag skyndade mig ut för att inspektera lite granna i trädgården.



Ormbunken, eller spetsbräken, som den egentligen heter, tittar fram med sina
ihoprullade små skott som kryper fram ur den kalla jorden.



Massor av ogräs överallt och näringskulor som hamnat i träbyttan.



I växthuset har det kommit blomknopp på petunia, så lite händer det ju trots kylan.



Och sommarglim har små små knoppar.



Det mesta har klarat sig bra, men atlasblomman är bedrövlig.
Den blir det nog att kasta bort.

Nu hopar sig molnen över himlavalvet igen och huvudvärken jag vaknade med,
övergår mer och mer mot migränkänningar, så jag ska gå och ta en tablett
och lägga mig i soffan och försöka vila bort den.

 

Inga kommentarer: