måndag 28 juni 2021

Vatten, barn & bubblor

Att leka med vattnet i farmors samlartunna är kul,
tycker Vega och Luna. Man vattnar allt som finns inom en armlängdsavstånd,
som gruset t.ex....behöver mycket vatten.


Och medan man nu vattnar allt möjligt som ska växa, så kan man passa på att
vattna sig själv också , tycker Vega var en himla bra idé.



Och av vatten , diskmedel och en gnutta socker, så blir det bubblor.
Dom är roliga att jaga och den lilla gröna flodhästen blåser och blåser.


Så härliga färger blir det, som kameran inte ger riktigt rättvisa.



Barn, bubblor och vatten...det är sommar.
Lika mycket som jordgubbar och grädde.



Jag och gubben har varit på Solbacken en sväng.
Det blev nya solstolar, snusstockar och en del annat.
Och jag har gjort dagens städning, samt spolat av altanen
på diskmedel som bubblorna lämnade efter sig.
På så vis blev det ju städat där med och jag fick bort sista resterna av pollen.

Nu ska jag gå ut och lata mig i en av nya stolarna, som denna gången blev
ljustljust beige/grå, gräddvita-ish. Svår definierbar färg.
Ljusare än dom gamla grå är dom i alla fall.

*glömde ju skriva att huvudvärken har gett sig tillräckligt*

2 kommentarer:

Brittan sa...

Härligt för barnbarnen vatten är kul 👍
bians.bloggo.nu

Disa E sa...

Ja, att plaska och skvätta är perfekt sommarsyssla 😊