söndag 22 augusti 2021

Hur kul e' de' ?

Vi har Söndag och det är den nästsista Söndagen i Augustimånad.
Men igår var det Lördag och den tillbringade jag nästan hela, med flickorna
Luna och Vega och deras pappa. Mamma jobbade. Eftersom det är stor-
renovering på gång i deras hus och hela köket är rivet så var vi mest hemma hos oss.
En stund mitt på dagen var vi hos dom så Robin fick riva ut diskmaskinen och
diskbänken och jag bidrog med en hjälpande hand ibland när så behövdes.
Sen åkte vi hem till oss igen där vi skulle äta middag. Mamma Nicci
hade delad tur så jag gjorde en tidigare middag så hon skulle hinna äta med.

(redigerat sommarfoto)


Det regnade i stort sett hela dagen igår med nån kort stund av uppehåll.
Så nu är gräset nästan helt grönt och kommer att bli när det blivit rotblöta.
Blir det bara uppehåll så ska det klippas omg, för det är behövligt nu.
Det känns väldigt mycket höst , för vädret är betydligt kyligare, rent av kallt.
Men det är en frisk härlig luft ute och röten är nästan helt borta.
Någon dag till så man får bort den där "klabbkänslan" i huden.
Så gudomligt härligt med mörkret om kvällarna och tända ljus på bordet.
LOVE IT !

Ja, får se vad denna söndagen för med sig , får jag se.
Det lutar dock åt att ta den där tvättstugan, som alltid faller bort, för jag hinner
hitta på annat på vägen dit som blir mycket intressantare.
Städa tvättstuga .... huuur kuuul e' de' ?, liksom .


 

Inga kommentarer: