söndag 29 augusti 2021

Kalas och Kallie

Så har jag varit och gratta Milla på hennes dag idag.
Morfar kunde inte följa med för han är och kör traktor och planar ut en trädgård.
Det blir rätt sent för honom, så jag fick gå själv. Det öppnades presenter och
storebror Milton satt bredvid och "tyckte allt hon fick var fint", så som en
storebror ska göra utan att för den skull egentligen tycka det.  





Sen var det dags för tårtan och inte vilken tårta som helst , utan en som
födelsedagsbarnet Milla hade dekorerat alldeles själv utan hjälp. 
Mamma Jenny lade bara på grädden först, sen skötta Milla resten ensam.
SÅ HIMLA FINT för en sju-åring som aldrig gjort det förr.
Jag är väldigt imponerad i alla fall.




-Jag vill ha en sån bit, säger Milla till mamma som skär upp.





MUMS vad GOTT !



Sen mannekängade hon för oss i sina fina kläder som mommi (jag) köpte i present.
Jag blev så väldans förtjust i kläderna och färgen, jag som vanligtvis inte gillar grönt,
men den här gröna var så himla fin och tröjan bara tokälskar jag !
Ny väska fick hon av mamma och pappa att ha mobilen i och matchar kläderna.



Senare kom sonen Robin och hämtade mig hem till dom för att visa mig något.
Och där var lilla Kalli, som Luna döpt nya tillskottet i familjen, till.
En liten skäggagam och JÖSSES så söt !! Jag blev sugen på en jag med , igen.



Fast jag får väl nöja mig med att gosa med "hon'ne" när han/hon blivit större.
Så himla liten ännu, gissar på ca: 10-15 cm med svansen.
Skönt med värmen som lampan ger och lite falska färger för den är mer brunbeige
i färgen och nätet den ligger på är "sjögräsfärgat" (tänk typ mattor etc) och inte alls så grönt som på bild.
Nu är jag hemma igen , proppmätt av tårta och ska vika ikull
i soffan och vila , för jag börjar återigen få lite huvudvärk. Är väl all sol som är nu
efter alla helmulna dagar och regn som varit senaste veckorna.
Men i det stora hela har det varit en fin dag och jag tror att födelsedagsbarnet är
nöjd med sin dag och alla presenter hon fick.


Inga kommentarer: