måndag 23 augusti 2021

Måla källare och älskar hösten

Sista hela veckan i Augusti har vi kommit fram till och hösten kryper allt närmare
med kyligare grader, som för en stund sedan var nere på +8 grader hos oss.

Gårdagen ägnade jag till största delen nere i tvättstugan med att , först städa
och sen ta itu med alla kläderna och tvätta upp dom. När det torkat ...
(jo jag hängtorkar ju vår tvätt, eftersom jag föredrar det framför torktumlat)
... så ska jag måla om i både tvättstugan och för-rummet.
Fräscha upp lite, så gott det går i en gammal källare, som aldrig sedan vi köpte
huset, blivit renoverat och verkligen är en gammal källare.
Lite ny färg är ju inte heller "renovering", men uppfräschning.
Nu när rötmånaden är slut så går det ju att måla, då fukten lägger sig.
Rötmånaden har i regel fuktigare luft än övriga månader och därför inte
idealt att måla just då. Och senaste tidens regn har ju inte gjort saken bättre direkt.
Skönt att få piffa till lite med vita väggar och grå golv.
Sen blir det ju att "möblera" till lite och piffa till så det blir mer trivsamt.


Kan inte sluta tjata om hur mysigt det är med denna årstiden.
Jag bara Ä.L.S.K.A.R'T !

Gubben jobbar idag och jag ska ha Milla här en stund under förmiddagen
då Jenny och Milton ska besöka hans skola och träffa någon ny som Milton
ska lära känna lite innan skolstarten som är i veckan här uppe.

Ska försöka få upp gardiner och matta i v-rummet och fundera på vad jag vill
hänga upp i köket, för där har jag lite problem med vad/hur jag vill ha det.






 

Inga kommentarer: