onsdag 25 augusti 2021

Regn genom fönstret

Det är ett redigt oväder vi har idag, med hårda vindar från öst, som piskar in regnet
mot fasaden så det sipprar in genom köksfönstret som vetter just mot öst.
Jag har fått lägga ut hushållspapper runt karmarna så det fångar upp blötan.
Det är ju väldigt gamla fönster, från -70talet, så det är inte så konstigt.
Jag får försöka fästa fast nån form av skydd, när vädret lugnat ner sig.
Nåt som hänger ner en bit över fönstret... får klura på det.
Dom måste bytas inom en snar framtid, för det har blivit rent svartmögel bara nu
under tiden det börjat regna. Det var ju inte så länge sedan jag putsade dom
och då såg det INTE ut sådär som det gör nu.
Man ser till vänster på bilden nedan bakom "rainy" att det är svart där och fukt.
Frågan är....hur fasen får man råd till det , nu när gubben gått i pension ?!

Det blir en pyjamasdag för mig idag, för jag har ingen lust att klä mig eller
göra nåt vettigt, mer än den vanliga städningen, som alla andra dagar.
Sen blir det bara mys i soffan och byta ut pappret runt fönstret vartefter det
blir blött. Har snart tömt en nyöppnad hushållsrulle och det kommer att gå
åt mer, eftersom både blåst och regn tydligen ska hålla i sig till i morgon.
*Inget ont åt regnet, men måste det blåsa så hårt så det kommer in genom fönstret?*




 

Inga kommentarer: