lördag 21 augusti 2021

Sen AugustiLördag

Så var det Lördag igen och jag tog en redig sovmorron.
07:10 slog jag upp tittgluggarna. Blir nog en jobbig dag för jag blir alltid tröttare av
att sova för mycket och mer pga eftersviterna av corona.
Jag fick i alla fall gjort det jag skulle igår ute på gården.
Solstolarna är nu nere i pannrummet och stolarna som stod ute på gården är
under altanen. Blommorna är borta och pumpen rengjord och borta från dammen.
Satte ut en liten ljusslinga i döda karaganen som numera är ute i grusön.
Gulligt när det är mörkt ute.
(fjolårsfoton)


Jag var med Luna och Vega igår under tiden som överlappar tiden från det mamma
började jobba och pappa slutade jobba, 15:30 - 16:30.
Fixade middag så dom fick äta här också, eftersom deras kök är rivet och var
utan vatten igår, som gubben och Robin sen åkte iväg för att fixa och då var
flickorna kvar med mig , för att grabbarna skulle få jobba i fred.
Runt 19- snåret åkte dom sen hem, då det var nattidags för tjejerna.
Regnade gjorde det även igår och har regnat nu i flera dagar och så även i morse.
Så nu skiftar gräset i grönt igen , även om man kan skönja där det varit torrt.
Det har kommit så pass mycket att det kommit upp genom dagbrunnen i källaren.
Då vet man att det blivit rejält med rotblöta. Så himla skönt även om det är lite sent.
Blir det bara uppehåll nu så det får torka lite, så är det dags att klippa gräset.

Nog är det mysigt med årstidsändringar ändå.
Jag skulle nog aldrig kunna bo någonstans med sommar året om.


(lånad bild)




 

Inga kommentarer: