tisdag 31 augusti 2021

Sista dagen i månaden

Ja, Tisdag och den sista dagen av Augusti månad.
Den rivstartade jag med att lasta på släpet klart för morgondagen,
tillsammans med gubben. En hel massa är det och blir jobbigare att tömma sen,
för säckarna måste man ju skära upp och tömma ur och ta reda på säcken
för att sen kasta den i brännbart. Det mesta i säckarna är ju kompost.



Jag klippte mitt hår igår och försökte "styla" det lite på morgonen.
Det var liksom lika ogjort efter att man varit ute i blåsten och lastat på.
Nåväl.. det går inte göra en ängel av en apa ändå så. :D



Sinicca var en sväng på kaffe, med småtjejerna. Hon var tydligen tvingad att vabba
för Vega hade kräkts igår, vilket inte var konstigt för hon hade ätit sand.
Men i övrigt frisk och pigg och ätit som hon ska, så det är inte magsjuka,
men förskolan ville inte ta emot henne ändå.
Fånigt , men man förstår också att dom vill vara på säkra sidan.

Annars så händer det inte så mycket mer denna dagen.
Jag får passa på att vila mycket, så jag orkar med i morgon.
Längtar redan tills vi kastat allt och är hemma igen,
för det är alltid lika skönt när det är gjort.



 

1 kommentar:

Brittan sa...

Vadå apa du är så fin ju och skönt klippa håret, jättesnyggt 👍

Kram
bians.bloggo.nu