onsdag 25 augusti 2021

Ut i regn och blåst...

... fick jag klättra upp för stegen och fästa fast den i takstegen, innan den blåste ikull.
Gubben var och rätade till den flera gånger, men varje gång han kom in igen
så kom en ny hård vind och knuffade till så den hamnade på sniskan och eftersom
det blåser från öst, så var risken stor att den skulle välta ner över vattenluft-pumpen.
Den andra hade inte gjort så mycket då den är gammal och sjunger på sista refrängen. Gubben höll fast stegen så jag inte skulle blåsa ikull innan jag hann upp.
Där höll jag ju fast i takstegen medan jag fäste fast dom i varandra, sen var det bara
att klättra ner igen. Jag är inte lika höjdrädd som gubben, därför gjorde jag det
för någon måste ju göra det och det är bara vi här, så alternativen var inte många.




Nu sitter den i alla fall fastsurrad så man slipper oroa sig för det också.
Skrutthus. :P

 

1 kommentar:

Brittan sa...

Heja dig det klarade du galant 👌
Kram

bians.bloggo.nu