söndag 26 september 2021

Blivit med laptop

Ja, men har ni hört !??!
Jag har ju alltså då en laptop numera, jag som inte ens gillar laptops.
Så varför har jag då en ?  Jo, det ska jag berätta.

Dottern Jenny har ju alltid gjort allt i sin mobil, på senare år så hennes gamla "lappis" är ju mer eller
mindre "stenålders". På senare tid så har hon börjat och ska börja div, kurser som hålls digitalt och
hennes gamla har inte riktigt samma kapacitet som nyare har, vad kommer till att göra allt hon
behöver kunna t.ex med avelsutbildningen... eller vad det nu heter ?!
I alla fall, så åkte hon och jag då på Elgiganten igår och kollade in en chromebook, som hon var
nyfiken på, för den kan även användas som surfplatta när man viker ihop den.
(och rabatten gäller endast t.om idag)
Och väl där så fick hon förklarat för sig hur och vad den funkar bra till och det var allt sånt hon behöver
en dator till, så vi köpte den. Det får vara en alldeles för tidig julklapp/40 års present,
för hon fyller ju faktiskt 40 nästa sommar. Och hennes laptop blev som en liten "delbetalning" till mig.
Resten står jag för och så långt verkar hon vara supernöjd, för hon har nog aldrig suttit vid datorn
så mycket som hon tycks ha gjort igår och fixat med båda sina blogga.
Som Kattbloggen , där hon uppdaterat i "sidor" om katterna, och sin nyöppnade blogg .

Fin är den i alla fall... min lilla laptop. Tänkte att det ju kan vara praktiskt att ha en som man kan släpa
med sig, som tex till soffan, eller sitta i köket om man vill och göra så som alla andra gör med sina.
Fast jag kommer nog ändå at hänga mest i min lilla "stationära hörna". Den byter jag aldrig bort helt.





Nu återstår bara att se om det blir att den ligger och samlar damm någonstans eller inte.
Gör den det, då får barnbarnet Milla ta den, för hon är inte gammal nog att förstå om den är
gammal eller inte och duger till att titta på you tube i. ;)

* meh.. jag... med en laptop... vem hade väl anat det ? :/ *

Inga kommentarer: