lördag 25 september 2021

Det är grått och inget annat och ett rör


Så var det helg igen och September närmar sig sitt slut för detta året, med stormsteg.

Igår var det meningen att jag skulle sköta småtjejerna i glipan som blir mellan pappaslutarjobba/
mammabörjarjobba, vid Siniccas eftermiddagsskift. Men det blev inte så , för Sinicca hade
bett Robin komma hem lite tidigare, för Vega hade magsjuka och spytt flera ggr.
Synd var det ju att, hon inte visste att det inte hade spelat någon roll för min del,
då jag och gubben sällan eller aldrig får magsjuka och det var en hel massa år sedan jag hade det.
Nåja, det gick ju bra ändå och istället satt jag hos dom en stund senare på afton så Robin och 
gubben fick åka och handla och det kom sig då av att: Deras väg utanför huset har grävts upp och
har "lagats till" så dåligt att sonen inte vågar köra deras bil, då den är ganska låg och han slå i
i backen, då det är så lågt mellan själva vägen och deras infart .Vår bil är ju betydligt högre, så
därför skulle gubben skjutsa honom.

Det var matlagning på gång när vi kom dit och nu passade jag
på att fota deras kök som nästan är helt klart...ännu lite kvar att fixa till .
Och jag hade väl hur fel som helst om köksluckorna, som inte alls är svarta som jag skrivit och sagt
tidigare utan mellangrå. Lilla Vega står och inspekterar och övervakar matlagningen,
oförskämt pigg trots magsjukan, som ju många barn är ofta.
( om ni ser i rummet bakom Vega och det är alltså hennes rum, så har ju flickorna "målat om" där)


Farfar övervakar Vega så hon inte ska ramla av pallen.
Här ser man att det saknas täcksidor bakom spisen t,ex. Där ska det för övrigt stå höga stolar sen.
Och sidan in hitåt (vä: på bild) saknas det också och det är sånt där småfix som ska göras.



Det var det om det.

Slutligen så vill jag bara förmedla för er som inte vet vad ett rör är.
Här är en bra förklaring som beskriver det alldeles utmärkt. :D


 

Inga kommentarer: