måndag 27 september 2021

Vikbar dator, blommor och högtider

 Igår var det Söndag hela dagen och Jenny kom på morgonen för att visa sina nya dator.
Den är precis som en android mobil, med samma typ av appar och fungerar som en sådan
fast med tillägget -tangentbord till och så är den ju som sagt vikbar och kan användas som surfplatta.


Så här ser den ut då och det är för övrigt deras katt Samson som fastnat på bild här.
(fotot har jag stulit från hennes sida)



Och denna rosbuketten alltså... blir bara vackrare och vackrare för varje dag !



Det blev inte så mycket gjort igår som jag hade tänkt. Skulle ju börja måla i tvättstugan,
men min nacke visar sig från sin sämsta sida just nu så det blev inte av med det.
Jag fick i alla fall upp alla kläder som hängde på tork där . Tur är ju att det inte är någon panik med
 målat även om jag vill få det gjort snarast. Kommer väl förhoppningsvis bättre dagar att göra det på.

Vi har kommit till Måndag och det är den sista Måndagen i denna månaden, innan vi överger den
och traskar vidare i sluttampen av detta året. Tre månader kvar att beta av och avsluta det med
min favorit tid Julen. Men innan dess är det ju Halloween, vilket vi inte firar annat än med gotter
och god mat. Fast dom flesta har ju det som en högtid och firar med "pompa och ståt".
Nu tog jag väl i lite väl mycket , men det pyntas och dekoreras i alla fall. Det gör inte jag.
Bara med JSP9 och den sidan. Bilderna är ju roliga att göra.

Näpp..nu blir det bara en massa trams här så jag ska ta och gå vidare och göra annat och starta dagen.



Inga kommentarer: