fredag 24 september 2021

Då & Nu och vacker bukett

Lite skillnad på "hösten" och denna dagen 2012, som var mer som sommar  .....



jämfört med idag 2021 höstdag, som verkligen är höst..



Den "globala uppvärmningen" funkar inte så bra här uppe, även om vissa somrar kan vara varmare
än andra somrar, medan dom som är mellan de varma somrarna verkligen kan vara iskalla. 😐

Nåväl.

Jag har 6 år rökfritt idag och Jenny , som kom på sin sedvanliga morgonkaffesväng, hade med en
jättefin blombukett på min "ofödelsedag". Hon visste ju inte om 6-års dagen, så jag sa att -
"Vi kan ju fira den , om inte annat". Det tyckte hon var en utmärkt idé.





Sååå himla vackra färger och sååå kul att få en bukett , bara "för att".
Inte klokt vad 6 år går fort och inte en enda gång har jag varit röksugen sedan dess, som alla sa att
jag skulle bli och inte kunna stå emot. Förvisso så har jag ju snuset, men....

Idag har jag bara en lat dag och vilar mig i form för att komma igång med källaren.
Jenny har pluggat lite "kattskola" och skickat in sin första uppgift.
Nu är det hon som kommer hit och pluggar på förmiddagarna , istället för Sinicca. 
Sickna plugghästar ! Kanske jag också skulle börja läsa mig till nåt bra att veta ?!?!
Som tv-tablån t.ex... har ju aldrig någon aning om ifall det är nåt bra på tv eller inte ?

I alla fall....
Igår var vi en sväng på Solbacken igen, jag och gubben.. jädrans rännande där då.
Men jag ville ju så gärna ha den där sittpuffen jag såg sist vi var , i förrgår.... 😏
Så vi köpte den . Så gulligt fransad i hörnen och skönt att lägga upp fötterna på.
Praktisk för barnen att sitta på också.




Det är FREDAG och full fartmothelgen... vad den då för med sig, det återstår att se.


 

Inga kommentarer: