torsdag 23 september 2021

Vitt och grått en grå Torsdag

Vi har hunnit fram till Torsdag och inte vilken torsdag som helst utan Dagenförejaghar6årrökfritttorsdag. Inte klokt vad tiden går fort !
Nåväl. Igår var jag och gubben , med Jenny i släptåg, ute på Solbacken och handlade lite. Vi var på Jula och köpte vägg/takfärg, för nu ska ta tag i denna tvättstuga, så fort orken tillåter. 



Vita väggar och grå golv, blir det och golvfärgen har jag köpte för länge sedan, då jag först tänkte måla köksgolven, men slöt ut det och därmed har färgen bara väntat på att få komma ut ut byttorna.
Hög tid för det kan jag tycka.



Vi hittade även nya jackor, jag och gubben... likadana ! Har ni hört ??  :D
Men han hittade en som jag också tyckte var så "fin", så det blev en varsin.
Lite längre baktill som ju är bra för rumpestumpen och kortare fram och perfekt för mig,
som inte ens har en kortare vinterjacka längre. Nu har jag en kort och 2 lite längre.
Det ska vara variation i kosten, ni vet.
Vädret är ett perfekt höstruskväder med regn som tydligen ska komma i mängder.
Runt 40mm.. Bara det inte blåser och pressar in genom fönstret igen, så bryr jag mig inte särskilt.
Vi bor ju på en höjd, så det ska väldigt mycket mer än så för att vi ska få översvämning.

Jamen.. Torsdagen då.. får se vad den har att bjuda på ? 

 

Inga kommentarer: