måndag 13 september 2021

Efter kalas och tandvärk

En soligare Måndag har vi idag, än vad Söndagen bjöd på som var blöt och regnig.



Robin var ju med oss först på förmiddagen och följde med på ICA också, med flickorna och höll
gubben sällskap medan jag sprang in och handlade div kalasgott som kakor , tårta och lite annat.
Snart vad det dags för dom att fara hem och låta Vega vila och jag tog det bara lugn, liksom gubben.
Vi hann med middag innan Robin kom igen, med hela familjen och vi fikade och grattade gubben.
Senare på kvällskvisten kom Jenny ensam (övriga familjen mår inte heller bra) och hon hade
ritat den årliga sedvanliga teckningen i "present till pappa" 😂
Han har ju börjat kunna tuta i väg och sova längre på morgnarna nu för tiden, till skillnad mot förr
då han ALLTID, vare sig han var ledig eller ej var uppe runt 4-snåret och "skällde" på folk
som sov till 6-7 på morgonen för att man var "lat ..bla bla bla.."
Nu för tiden kommer ju hon tidigt på morgnarna och ger igen med samma  mynt !😄
Därav denna teckningen som t.om har pyjamasen hon så ofta kommer i...vi bor ju så nära.



Idag blir det lite större städ här efter allt smulande med fikat.
Sen blir det väl en i övrigt lat dag. Måste bara komma ihåg att boka tid hos tandläkaren,
för nu har jag så ont i den tanden jag bad dom kolla sist jag var,  men det är ingenting sa dom.
Jag ger mig f-n på att det är infektion där också nu, så jag blir tvungen att dra den.
Då får banne mig dom betala ! Det är ju inte länge sedan jag var och dom BORDE ha kunnat se
om det var hål eller annat på gång redan då, eftersom jag kände det som ett hål,
men nu har det blivit värre. Har han inte sett det... då är det bara att byta tandläkare,
eller ännu bättre... tandläkaren byta yrke. Jag menar... röntgen är f-n i mig inte gratis.
Och kan dom inte se om det är hål eller annat på gång , då ska dom banne mig inte röntga heller.



 

2 kommentarer:

Paula sa...

hahahaaa...alltså Jennys teckning, det var ju sååå likt =D så gulligt ♥

Disa E sa...

Ja, den är jättesöt, teckningen :D