onsdag 8 september 2021

Höst, klocka och IKEA värmeljus

Men nu är det väl ändå höst på riktigt här hos oss, både vad gäller temperatur och väder.
Höstruskväder har vi med mulet och kyligare och det är bara myyyyys.



Träden har verkligen bytt färger från det gröna till mera orange/gul/rött och man ser löven falla.



Nu ger ju inte mobilkamerans färger rättvisa till verkligheten, för det är betydligt gulare än så.



Jag var en sväng på BOLIST och hittade väl en ny väggklocka till köket !
Det var kärlek vid första ögonkastet och jag kunde bara inte förmå mig till att gå ut utan den.
Den passar såååå bra och tickar med ett sånt där gammeldags långsamt "tick....tack...tick....tack."



Annars då ?

Det blev då inte baka cupcakes med flickorna igår. Dom kom aldrig hit på dagen som dom brukar,
Så jag antar att det blev dagis och jobb för mamma i alla fall. Dom har ju trots allt varit hemma
flera dagar utan feber och är bara lite snoriga, som barn är varenda år på hösten och våren
när diverse skolor börjar om. Nåväl...jag sörjer inte, för baka är ju liksom inte min grej. :D
Och det kommer ju flera dagar man kan göra det på, om nu Luna ens minns det.

Deras kök börjar ta form så sakteliga, som Robin sliter med varje dag efter jobbet.
Därav går det inte så snabbt som man kanske önskat, plus att alla delar inte följt med.
En del fanns nämligen inte på lager, så dom får vänta.



Tycker verkligen att IKEA har extremt URUSEL service vad gäller beställning av inredning.
Det fattas täcksidor tex... istället för att stå för uppföljningen av beställning, så får man själv
sitta och kolla upp när varorna kan tänkas komma in på nytt ! Har ni hört så DUMT !!!
Ytterligare en anledning att VERKLIGEN INTE vilja handla på IKEA.
Själv går dom ut med att "Vi meddelar dig gärna när produkten du är intresserad av finns i lager igen!
Men...IKEA är IKEA... Jag har sagt det förr och säger det igen.. SKITBUTIK !
Och som vanligt är det mesta med div hål inte rätt borrat, så pluggar m.m. inte passar.
Jag menar ...det har kostat dryga 100.000 kr och då förväntar man sig att det är bra gjort och hygglig service.
Men ... det är ju vad jag tycker, medan andra tokälskar att shoppa där.
Börjar dock förstå varför majoriteten kommer hem med bappiljarder värmeljus.


 

Inga kommentarer: