söndag 12 september 2021

Höstrusk och förkylning

Söndag redan och snabbkaffet är drucket.
Och gubben fyller år idag, så det blir nog lite tårta här men inget direkt ståhej för han är förkyld.



Gårdagen tillbringade jag största delen av, med Robin och flickorna eftersom Sinicca jobbar helg.
Så jag stökade undan lite där medan han skruvade ihop mer köksdelar.
Går ju inte så fort när han arbetar på veckorna och hon ofta på helger och 2 små tjejer
som måste passas och 2 hundar som ska rastas. Så jag försöker bidra med det lilla jag kan.
Att passa flickorna så han kan greja med köket.
Det är lite väl mycket stök och bök med det, för vartefter han får in grejer, så märker han att 
mer delar fattas och ritningen, dom kommit överens om med IKEA via videolänk, fick han inte med
utan den första provisoriska han själv gjorde med deras program, som dom sen slutade använda.
Jätteinvecklat allting, men bättre än så är det alltså inte. Så därför tar det alltså sån tid med allt.
Men för varje låda han får in, så är det i alla fall en låda mer som är klar och en kartong bort.

Vädret är precis sådär höstruskmysigt, med regn och mulet.
Och jag har också börjat bli förkyld, så får se om det inte blir sämre för mig också.
Nej, vi tror inte på corona , utan den vanliga höstförkylningen som både Robin,
flickorna och Jenny har haft och Jenny som varit sämst av alla hittills, testade sig och provet
var negativt och alltså inte corona, utan en vanligt höstförkylning.
Hon hade feber och var jättedålig och liggande 1 vecka och gubben mår ungefär likadant.
Robin hade jätterinnig näsa men ingen feber och var inte så himla dålig, så jag får nog som han.
Jag brukar ju annars inte bli så sjuk, i vanliga fall, när det går div, influensa och dylikt.
Så vi får se, vi får se... ingenting är ju liksom "det var förut" med mig, efter jag hade covid, så....


 

Inga kommentarer: