fredag 10 september 2021

Inför Helgen

Så har vi FULLFARTMOTHELGEN igen och det är alltså Fredag.
Inte för att det gör någon större skillnad för mig, men ...

Jag har i alla fall städat inför helgen och bäddat rent i sängen och piffat lite här och där,
med att flytta små saker som gör skillnad för mig, men ingen människa ser.
Som på köksbordet t.ex....



... och i soffan har jag återigen lagt på en himla massa kuddar, som förmodligen kommer
att störa mig nåt enormt om någon dag till och så försvinner ett gäng.
Men dom dim-rosa får nog vara kvar , för jag gillade faktiskt dom sist dom låg på.



Skönt i alla fall att ha städat omkring sig, när helgen stundar och mest av allt att det är
rent i sängen, för sen kryper man ner, nyduschad och ren pyjamas.
Inte för att jag sover i den, med mina vallningar, men jag har ju på den när jag ser tv och är ren och
fräsc....ren. Det är bland det bästa jag vet ! Ja, jag har ju inte så stora krav på vad som får mig glad.
Som en sån sak att, jag fick bort dynlådan från altanen i morse, med hjälp av dotran Jenny.
Möblerna står ju kvar , för vädret bjuder på fina dagar ännu.
Men inom kort kommer dom också att åka ner i källaren, liksom gungan under "taket".
(äldre foto från i sommar)


Nu har jag en hel massa dag kvar och den ska jag bara slappa bort.
Kroppen tar ju lite stryk när jag fejar på. Fast jag får känna mig nöjd med mig själv och det är inte helt fel. :)



 

1 kommentar:

Brittan sa...

Så underbart med rentvättat i sängen och när det doftar gott Tvättstugan idag och alla sängkläder är tvättade både kuddar täcken madrassöverdrag så i natt ska jag snusa in den goda doften 👌 Vad duktig du är och du har ett jättefint hem så mysigt och visst är det kul ändra bara lite i hemmet ..
Kram
bians.bloggo.nu