fredag 26 november 2021

Avfrostning ...

.. av en "självavfrostande" frys pågår.
Ja, den ska föreställa vara en sådan, men jag har nog aldrig fått frosta av en frys så ofta som denna.
Tjocka kakor med is bildas hela tiden i den, som efter ett tag gör det väldigt svårt att kunna
dra ut eller trycka in lådorna, som mest bara är ett irritationsmoment och tar onödig plats i
en redan liten frys, tack vare dessa tjocka väggar som är hälften av frysen, nästan.
Nåväl..skönt att få det gjort.... IGEN!


Tack vare att det är så kallt ute nu med några grader under -10, så kan maten vara på altanen i 
väntan på att få komma in i kylan igen. Ja, det ska ju in i frysen sen när den blivit kall nog.



Så igår då..vi var ju på Solbacken och handlade och jag hittade en liten gran till "LillNisse".



Lite plotter och pynt som jag gått runt och fotat i väntan på att det ska tina i frysen.




Nu ska jag återgå och se om jag får ut isen.





 

Inga kommentarer: