söndag 28 november 2021

Första Advent

Nu är det bara 2 dagar till av denna Novembermånad kvar, sen går vi in på December.
Och det är på Onsdag, som även är dagen då Celia flyttar hemifrån.
Så galet fort tiden går. Det ska bli så himla roligt att få se hennes alldeles egna lilla
bo, där hon ska husera vid vattnet mitt i centrala Bureå.

Igår var vi en sväng på Solbacken för jag skulle fortsätta shoppa julklappar.
Så vi var in på LEKIA för att hitta något till Milla, men det fanns inget av intresse där alls.
Gav helt upp försöken ens för jag kan inte gissa vad dom kan tänkas vilja ha!?
Det blir nog bara att ge dom pengar istället, så får dom köpa vad dom vill sen.
Min ork räcker inte länge att springa i butiker, speciellt inte när jag inte hittar nåt.
Vad jag däremot hittade på RUSTA sen, var en ny matta att ha i v-rummet under bordet.
Tog ju den som legat, där ut i hallen för att det inte ska bli så blött nu när snön följer med in och smälter.

Den där avfrostningen av frysen, blev klar sent på Fredag-afton.
Innan allt hade tinat och torkat så var klockan runt 16-snåret.
Sen skulle ju frysen få bli kall i ca: 2timmar innan man fyllde på igen.
Så vid 18:30 snåret kunde jag bära in sakerna och hur jobbigt det än är att göra dylika saker,
så är det såååå himla skön känsla man får efter att ha slitit och veta att allt är rent och fint.

Ja, vi har den sista Söndagen i November, tillika första Advent.
Nu ska jag tända ljuset i köket, som jag alltid gör varje advent morgon.
Sen tänder jag i rummet på aftonen.



 

Inga kommentarer: