onsdag 5 januari 2022

Barnvakt, bokat dos 3 och tvätt

Den första Onsdagen i år och den går i städandets anda.
Bäddat rent och städat överallt och springer varje dag med min sprayflaska med en massa
pepparmyntaolja i och sprayar alla 4 våningar, för det gillar ju inte mössen.
Har inte sett, hört eller på annat sätt märkt av fler sedan juldagen. Ingen som fastnat i fälla heller.
Månntro om de flyttat? Men jag fortsätter till våren, för det är då de flyttar ut igen.
Jo, det är ju sorkar och inte husmus.

Igår var jag med dessa 2 töser medan mamma var hos frissan.
Tråkigt nog så fick jag migrän under tiden, som drog ut till 5 timmar drygt.
Så resten av kvällen låg jag efter att ha intagit sumatriptan.


Idag fick jag också en tid bokad för vaccindos 3.
9:e Augusti-21, fick jag min andra dos, så det blir nästan på dagen 6 månader sedan.
Och vi närmar oss 1 år sedan vi låg i covid, jag och gubben.



Gubben fick ju sin tredje dos för ett tag sedan.
Ska bli skönt att få den, känner jag. För nån covid vill jag inte ha en gång till.

Nu ska snart nästa tvätt hängas och sen är det väl 3 maskiner till att köra.
Hinner alltid bli en himla massa under jultiderna, av någon märklig anledning!??!
Skönt att få det klart också, för kläderna körde jag ju häromdagen, så den korgen är näsan helt tom.

 

1 kommentar:

Brittan sa...

Va bra med tredje dosen jag å gubben har fått våra 3 och influensa sprutan oxå jag är fortfarande rädd att få covid bär alltid munskydd i offentliga ställen !
Kram å fortsatt gott 2022 !

bians.bloggo.nu