lördag 8 januari 2022

Lördag och ta till flaskan

Så är det Lördag igen och här satt jag och deppa... inte.
Däremot har jag väldigt ont i min nacke, men jag deppar inte för det utan försöker vänja mig vid
smärtan, trots att det bara blir värre och värre. Kanske man skulle boka en tid ändå hos doktorn!?

Nåväl, nog om det.
Vi har ju Lördag igen och det är den andra helgen på nya året.
Dagarna är lugna om än att det är lite tomt i huset, sedan julpyntet åkte ner.
Så jag går och funderar på hur man kan göra om på sina ställen?
Nu är det ju liksom "våren som ska städas in", fastän det är långt kvar innan den är här.
Samma sak varje år... städa in och städa ut. Men jag gillar't.



En korgstol fick ta plats, där granen stått och pläden får ligga kvar ett tag till innan jag "klär om"
till lite vårlättare "kläder" på den.



Mycket vintersport på tv, som jag gillar att se till och från medan jag tar en liten vilostund då och då.
Dock är inte detta från idag utan igår.. eller var det i förrgår?!


Och mitt i alltihopa så känner jag en oerhörd tacksamhet.
Min sjukersättning höjs nu, så att jag kommer upp i det jag hade innan M fick makten 2008!
Behövs ju verkligen nu när allting blir dyrare, så man har råd att leva.
Och inte minst är jag tacksam för gummibandet som finns runt midjan på de flesta byxor.
Behövs också så här efter jultider och allt man stoppat i sig... ?!?!?! *Ironin i det då...😐



Och musen då?

Jo, den bor nog under vår altan nu för tiden. Vi ser nämligen spår efter den i snön, då den piper iväg
och tjyvar mat från fågelmataren. Halledosingen dom små små tassarna, så himla sött.❤
Jag önskar att det gick att låta dom bo inne, men det går ju inte.
Man ser också spår av vingar, mest troligt skatvingar, vid spåren, så dom försöker säkert ta den.
Stackaren. :(
Lite motvilligt springer jag runt i alla våningar och sprejar med pepparmyntaoljan överallt, för att
göra det ogästvänligt för mössen att komma in och vad vi kan se, så verkar dom/den ha flyttat ut.
Det är t.om så att vi snart vill flytta ut för det luktar starkt ut emellan åt, här inne.
Men det är fräscht...verkligen F.R.Ä.S.C.H.T! 😀 Efter ett tag så känner man det dock inte,
när man ligger och flämtar efter andan.... nä'rå..så illa är det inte dock,, men nästan. 😉
Jag har rätt mycket (ca 20 droppar) av oljan i flaskan, blandat med ättikssprit och vatten.
Blir en behaglig doft inne av det, när det lägger sig.

Nu ska jag ta till flaskan, sprayflaskan that is, igen och gå runt och spraya överallt, för att hålla den
starka doften, mot mössen som inte gillar det, vad vi kan se.

 

Inga kommentarer: