fredag 28 januari 2022

Helgen stundar

Gårdagen förflöt med lite städning på förmiddagen och en snabbvila med sumatriptan mot migränen,
innan klockan blev 12, för då kom lilla Vega och fick vara med farmor, medan farfar skjutsade
mamma och storasyster Luna på besök hos doktorn.
Vega hade nog inte fått vila på förskolan, eftersom hon slocknade så fort när hon kämpade på
för att hålla sig vaken. Men den kampen förlorade hon och jag lät henne slumra i ca: 45 minuter,
för att hon skulle orka med resten av dagen sen. Lagom till hon blev väckt, så kom dom andra och blev
skjutsade hem till sitt och hundarna.



Det blev en snabb middag av färdigköpta plättar som jag bara värmde på och sen mer vila.
Den här vintern, så här långt, har varit onådig med min migrän då vädret skiftar ständigt.
Det är ju inte nog med värken i kroppen, som är utmattande bara den i sig, utan det ska vara
huvudet också som verkligen är tröttsam och man blir tom i pallen.


Idag är i alla fall en ny dag och jag ska få hämta mina kläder som trots allt hann fram
före lampan och hänghyllan. Kläderna anlände igår redan, men jag orkade inte bry mig just då.
Nu är det bara att hoppas att storlekarna stämmer också. Det brukar dom ju göra på Cellbes/Bonprix.
Vet faktiskt inte längre vem man beställer ifrån, då det står att det kommer från Bonprix,
fast jag beställt från Cellbes?! Men så länge det är rätt grejer så och det är inte första gången det står så.



Och det är Fredag igen och helgen stundar.
Undrar om man inte skulle beställa hem lite Kinamat nån dag då?!
Min födelsedag blir ju liksom mitt i veckan, när den sen är och då är det ju inte lika mysigt.
Jag tror det får bli så kanske!? Vi får se vad vi hittar på.
I övrigt blir det väl bara sedvanligt polimasande på här hemma. Inga större överansträngningar.
-Man ska inte streeeeessa-
*läses sävligt*



 

3 kommentarer:

HWIT BLOGG sa...

Usch låter inte kul med din huvudvärk...och färdiga plättar funkar alltid :)
Mysiga bilder du bjuder på!
Önskar dig en härlig vecka och ta hand om dig.
Kram från ett gråkallt Öland & Titti

Disa E sa...

Tack Titti 🙂
Jag har ju inte så mycket annat fint att bjuda på mer än barnbarnen och önskar att jag som du hade fina får och höns som modeller.
Kram tillbaka♥️

Herr Nilssons Fru sa...

Nu kom jag in :)
Så sött hon sover Vega. Barn kan somna vad som helst när som helst.
Migrän måste vara jobbigt, jag har sällan ont i huvudet men de få gånger jag haft det så har det inte varit värre än jag stått ut, men då brukar jag tänka på er som har migrän för de lär vara sju resor värre. Utan huvudets funktion är man helt utslagen ju. Kul de här att du handlar från Cellbes och får från Bonprix. De har jag aldrig varit med om. Minns att Ellos köpte upp Cellbes men att Cellbes köpt upp Bonprix eller tvärt om har jag inte hört talas om, men jag hör ju långt ifrån allt som händer i världen.
Bonprix har de klart snyggaste kläderna - gillar dem skarpt.
Kramiz o fin torsdag