onsdag 26 januari 2022

Det måste ju stämma

Igår var vi en sväng på stan och in på Jack's där jag köpte "hängväxter" i fusk som nu hänger i fönstren,
i köket. Köpte ju 2 likadan tidigare som hänger i rummet nu och jag gillade dom så mycket,
att jag ville ha fler. Sen var vi ut på Solbacken där jag sprang in på Rusta och köpte
bordstabletterna i hampa och 2 suckulentplantor, också fusk, som står på köksbordet.



Det blev faktiskt himla bra, enligt mitt tycke och smak och jag gjorde så istället för att....



... behöva måla om hyllorna som är i betsat trä, som vi köpte till kryddorna.



Jag har ju inte bara lite svårt, när färger inte stämmer ihop och endast en sak skiljer
sig från resten i inredningen, som det nu blev med kryddhyllan. Då måste jag ha annat som
"tar in" det som annars blir udda, på annan plats och det gör det nu med bordstabletterna.
Så enkelt var det problemet löst. Hur länge det sen förblir så...det får tiden utvisa.

Jenny med familj har nu tillfrisknat och är smittfria sedan flera dagar tillbaka och livet har
återgått till det normala och barnen har längtat mycket efter skolan och nu äntligen får dom gå.
Och Jenny har kunnat få komma hit och dricka kaffe på morgnarna, efter 4 dagar feberfritt hemma.
Och här hemma går livet sin gilla gång, med en liten avvikelse igår kväll, när det kom en
mycket trevlig och rar tjej från Telia och säljer kanalpaket/bredband etc.
Så det blev så att vi ska byta bort Boxer, som på senare tid inte levererar det dom utlovar
och kanaler försvinner utan att man får minskad kostnad eller annat erbjudande.
Billigare blir det också med det nya, eftersom vi tidigare har varit Teliakunder.
Och blir det strul med dom... ja men, det finns så många andra leverantörer i så fall och byta till.



 

1 kommentar:

Brittan sa...

Jag har bävat för konstgjorda växter men va sjutton har nu köpt två hängblommor från Jysk som hänger i amplar i vardagsrumsfönstret å det blev ju jättefint har även två fusk på blombrädan där .. enkelt att inte behöva vattna å idag finns så många konstgjorda växter som ser äkta ut 👌

Kram å fortsatt fin vecka i ditt fina hem ❤
bians.bloggo.nu