söndag 9 januari 2022

Morfar, strumpor för dummies och linnen

Det här, det är min pappa.



Han gick bort för länge sedan. Nåt år innan vår son föddes, så dom har aldrig träffat varandra.
Men jag ser så mycket och stora likheter mellan dom. Sättet att vara på.. spillevinkar båda 2,
som alltid hittar på bus. Sonen är så lik min far, som jag minns honom.
Utseendet också. Jag ser så mycket av min far i sonen i många situationer.
På fotot här är ju visserligen min far mycket äldre än vad sonen är idag.
Men jag ser det även på foton där han var yngre. Vi har båda väldigt mycket drag fån min fars sida,
för jag är ju också så lik min farmor, till utseendet. Minns inte riktigt hur hon var i sättet,
mer än att hon var väldigt barsk mot mig och lillsyrran.
Helt ointressant info... men jag känner att jag måste skriva om det för det är galet hur lika dom är,
i mina ögon.

Annars då? 
 Jo jag har väl köpt mig strumpor för "dummies", såg jag först när jag satte på mig dom.
Tur var ju att det blev på rätt fot också, annars hade det kunnat bli pinsamt.😏



Och igår var jag och gubben iväg och jag fick mig lite nya linnen.
Dom jag köpt innan på Lager 157 har nån konstig söm som irriterar bakom, i ryggen.
(Linnena som har ett extra tyglager fram vid bysten.)
Så jag kan inte ha dom längre stunder. Så nu har jag köpt lite vanliga.
En tisha och en ny kofta hittade jag också och koftan är superskön.
Lätt och lagom varm med fickor på, som jag älskar att ha.



Både Jenny och Robin har varit här på förmiddagen och Robin, som fått vara hemma pga förkylning,
får äntligen vistas ute bland folk igen, för hans test var negativt, så det är ingen corona.
Det trodde väl vi iofs inte heller, eftersom alla andra på jobbet, som också varit förkylda testat sig
och varit negativa. Men säker kan man ju aldrig vara, så man tar det säkra före det osäkra.

Söndag ska få fortsätta och vi får se vad den bjuder på vidare!?

 

Inga kommentarer: