fredag 4 februari 2022

En bra dag igår

Ja men, min gårdag tillika födelsedag blev en bra dag.
Den började ju med att Jennys katt Sia fick ungar och Jenny kom på morronkaffe med en ormbunke,
till mig. Så fin och vi får väl se hur länge den lever för jag har ju bara fuskisar hemma.



Äldsta syrran Mia ringde och sjöng så fint med "Äbbi bödäjj to jo" och swishade pengar till present.
Sen kom det ett paket med posten, adresserat till mig, men ingen avsändare?!
Tänkte att det måste vara lillsyrran, för så många fler än mina syrror finns inte som skulle göra dylikt.
Och mycket riktigt var det från henne. Världens finaste tossor i bautastorlek och en hudlotion
som doftar ljuvligt! Tossorna ska jag tvätta och köra i torktumlaren, så kanske dom krymper lite.
Hudlotionen använde jag efter duschen igår.



På eftermiddagen bjöd gubben på, den numera traditionelle kinamaten, som vi nästan alltid äter
på min födelsedag och det var så himla gott!

I övrigt var det den vanliga städningen och lite snöskottning och det blir väl repris av det idag
och skottningen lär bli några svängar för det vräker ner igen.

Det är Fredag och full fart mot helgen.

 

Inga kommentarer: