tisdag 8 februari 2022

Hemma igen efter dos 3

Så himla skönt att ha fått det gjort... dos 3 alltså, som denna gången blev en moderna.
Får se hur jag reagerar på den? Ingen värk i armen ännu i alla fall, som jag fick av 2 tidigare.



Med både genomgången alfacovid för 1 år sedan och 3 doser, så ska man väl vara ganska säker nu.



Jag satt inte och väntat hela tiden ut, för jag tycker det är tämligen tråkigt och jag brukar inte
reagera på div sprutor, man tagit genom åren. Så jag knatade iväg efter ca: 8 minuters väntan.



Vi styrde kosan mot Solbacken, där det var förvånansvärt lite folk.
3 bilar vid Rusta tex, där det brukar vara fullt. Lite folk i butiken också.
Jag handlade lite hygienartiklar som tandkräm/ borste m.m. och "tyckersyndomsiggotter"
till i morgon i fall att jag blir febrig och dålig, som jag blivit dagen efter istället.
Fixade mat och gjorde en rejäl lunch med pannbiff, brunsås och makaroner som vi precis ätit,
eftersom huvudvärken pockar på, som den gör mest varenda dag med vädret.
Vi får ta nåt lätt senare, som t.ex knäckemacka med kaviar och tea till.... mumma!
Morgondagens middag har jag redan varit förutseende och fixat med färdigköpta tallrikar
av Dafgårds, så slipper man fundera över det.

Nu ska jag vika i kull i soffan och invänta tablettens verkan, om det blir någon effekt alls?!
Hoppas också att morgondagen får bli fri.... annars så bryr jag mig egentligen inte.
Det är bara skönt att vara färdigvaccinerad.... so far.
(man vet ju inte hur det blir framöver)



 

1 kommentar:

Herr Nilssons Fru sa...

Oh trots ditt hopp så fick du feber :( så trist.
Skönt ändå att du fått alla nu. (ja vad vi vet nu)
Vi fick Pfizer i alla tre sprutorna.
Hoppas du har en fin onsdag :)

Kramiz