torsdag 10 februari 2022

Segslitet av vaccinet

Jag är nu inne på dag 2 efter vaccinet och ännu sitter febern i.
Den kom natten mot igår och jag gick ner vid 2:30 snåret och lade mig i soffan.
Hade svårt att somna och slumrade en kvart här, 10 minuter där.


Så större delen av gårdagen tillbringade jag i soffan, helt slut, ont i kroppen, snorig näsa och huvudvärk.



Jenny och Sinicca kom ju förbi på morgonkaffet och då orkade jag vara uppe.
Den har slagit lite märkligt ut, denna gången. Första 2 var ju Pfizer och denna var Moderna.
Det började med värk i vänster armen där vaccinet sattes, men inte lika mycket som med dom innan.
Sen kom det värk i höger armbåge av alla ställen och under natten sen då, feber.
Värken i armbågen är borta igen och febern betydligt lägre med 37,8 i morse.
Vet inte säkert hur hög febern var innan, men bra över 38 i alla fall, för mätaren visa 38,3 efter Alvedon.

Ja, det är bara att härda ut och vänta tills det lagt sig. Jag blir ju lite rastlös av att ligga.
Jättedålig är jag ju inte, men så pass att jag inte orkar vara uppe och flänga runt.
Så... vila idag också.

 

2 kommentarer:

Herr Nilssons Fru sa...

Så trist du blev liggandes denna gången också. De drygt när man inte kan sova heller, tur de finns play TV nu för tiden så man kan kolla dygnet runt om man inte kan sova. Krya på dig nu.
Snart är du kry igen.
Kramiz

Disa E sa...

Tack Anki.
Idag är en bättre dag, för det var segslitet igår också, även om febern lade sig på dagen. Men idag är jag på benen igen och tvätt snurrar på här.
Ha en go 'dag och helg.
Kram